17 nov 2023
Op 13 november, de verjaardag van onze naamgeefster Rosa Boekdrukker. vierden we het  30-jarig bestaan van onze school. De school is 30 jaar geleden ontstaan uit een fusie tussen de toenmalige Pionier en de Mercatorschool. De kleindochter van Rosa Boekdrukker, Michal Wolffs Zvi en de bestuurder van AWBR, Theo Hooghiemstra waren aanwezig bij de ceremonie. Het bestuur van stadsdeel West schonk onze fantastische school een "boom der culturen".

06 okt 2023
Afgelopen woensdag was de aftrap van de Kinderboekenweek. Twee leerlingen uit groep 8 lazen een gedicht voor. Het thema is "Bij mij thuis". Daarna dansten alle leerlingen voor de ouders de "Boekenweekdans". De komende week zijn er veel activiteiten om het leesplezier te bevorderen. Woensdag werd ook al een fantastische speurtocht gelopen in het Erasmuspark. De leerlingen kunnen vanaf nu boeken lenen in onze schoolbibliotheek met een geheel nieuwe collectie.

13 sep 2023
Zoals vorige week aangekondigd, zijn we begonnen met het aanbieden van schoolfruit in alle groepen. De leerlingen krijgen vier dagen per week (niet op woensdag) in de ochtendpauze fruit en snackgroente aangeboden. Voor het fruit rouleren wij wekelijks tussen appel, peer, banaan en mandarijn. Hiervan krijgen we wekelijks drie van de vier soorten geleverd. Qua snackgroente rouleren wij wekelijks tussen: mini paprika's, mini komkommers en cherry tomaten.